Het vereiste een geoefende en open blik. Eén die de eigenaar en gebruiker Brand Loyalty bleek te hebben. Deze ontwikkelaar van loyaliteitscampagnes voor (food) retailers zag de potentie van het gedateerde voormalige PNEM-gebouw en was om. Daar, op die markante plek aan het Willemsplein hartje ’s-Hertogenbosch, zou het nieuwe hoofdkantoor verrijzen. Het vereiste een totale make-over die Hurks in opdracht van C.V. Kingsroad ter hand nam.
Het resultaat was ernaar: een Loyalty Expertise Centrum van 18.000 m2 pure allure. De sleutelwoorden: strak, modern, open en transparant. Naast de landmarkfunctie die Brand Loyalty nastreefde, diende het gebouw goed te presteren op het gebied van duurzaamheid. Doelstellingen waarvoor het volledig gestript moest worden. Alleen het betonskelet bleef overeind staan. Om de gewenste transparantie te vervolmaken, werd het hoogste bouwdeel volledig in glas uitgevoerd. Net als de lagere bouwdelen overigens, al kregen die een beschermende laag in de vorm van een tweede gevel.
Duurzaamheidsscore BREEAM-NL ‘good’
De open uitstraling wordt tevens benadrukt door een imposante vide met een indrukwekkende wenteltrap. Deze verbindt alle verdiepingen en maakt daglichttoetreding tot diep in het gebouw mogelijk. Een verstrekkende renovatie aan gevel, vloeren, dak, ramen en installaties leidde tot de duurzaamheidsscore BREEAM-NL ‘good’.