Bouw

Eigenzinnige make-over voor 18.000 m² pure allure

Locatie
's-Hertogenbosch
Status
Rereed (2013)
Programma
Aanpassingen aan casco en transformatie van voormalig PNEM-gebouw
Kenmerkend
Gedateerd jaren '70 gebouw wordt luxueus expertisecentrum

Het vereiste een geoefende en open blik. Eén die de eigenaar en gebruiker Brand Loyalty bleek te hebben. Deze ontwikkelaar van loyaliteitscampagnes voor (food) retailers zag de potentie van het gedateerde voormalige PNEM-gebouw en was om. Daar, op die markante plek aan het Willemsplein hartje ’s-Hertogenbosch, zou het nieuwe hoofdkantoor verrijzen. Het vereiste een totale make-over die Hurks in opdracht van C.V. Kingsroad ter hand nam.

Brand Loyalty

Een luxueus gebouw met een landmarkfunctie

Het resultaat was ernaar: een Loyalty Expertise Centrum van 18.000 m2 pure allure. De sleutelwoorden: strak, modern, open en transparant. Naast de landmarkfunctie die Brand Loyalty  nastreefde, diende het gebouw goed te presteren op het gebied van duurzaamheid. Doelstellingen waarvoor het volledig gestript moest worden. Alleen het betonskelet bleef overeind staan. Om de gewenste transparantie te vervolmaken, werd het hoogste bouwdeel volledig in glas uitgevoerd. Net als de lagere bouwdelen overigens, al kregen die een beschermende laag in de vorm van een tweede gevel.

Duurzaamheidsscore BREEAM-NL ‘good’

De open uitstraling wordt tevens benadrukt door een imposante vide met een indrukwekkende wenteltrap. Deze verbindt alle verdiepingen en maakt daglichttoetreding tot diep in het gebouw mogelijk. Een verstrekkende renovatie aan gevel, vloeren, dak, ramen en installaties leidde tot de duurzaamheidsscore BREEAM-NL ‘good’.

Brand Loyalty

Energieke werksfeer met sport en spa

Hurks verzorgde onder meer het sloopwerk, de aanpassingen aan het casco en de afbouw van dit transformatieproject. Het Loyalty Expertise Centrum omvat onder meer een multifunctionele zaalruimte, een intiem auditorium met kookstudio, een restaurant, een Experience Center en een Sport en Spa. De kantoorruimtes liggen in de luwte van hoger gelegen verdiepingen. Het oogstrelende gebouw en interieur staan symbool voor de unieke werksfeer die Brand Loyalty wil uitstralen: één die energie geeft, creativiteit ontlokt en maakt dat iedereen zich thuis voelt.

Gerelateerde projecten & verhalen

MetaForum
Bouw

MetaForum

ABB
Bouw

ABB